عسل

هنگام خرید عسل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • 1524

 

عسل از قرن‌ها پیش به عنوان عالی‌ترین و مقوی‌ترین خوراکی‌ها شناخته شده و به واسطه ویژگی‌های شفابخشش در درمان بسیاری از بیماری‌ها بین تمام ملل کاربرد داشته است.
✅برای خرید عسل طبیعی (نه تقلبی و مصنوعی)، چند نکته وجود دارد که به انتخاب بهتر شما کمک خواهد کرد:
1. رس زدن عسل: رس زدن به معنای رسوب کردن و کدر شدن عسل است. عسل طبیعی به دلیل داشتن دیاستاز، بعد از مدتی ته‌نشین می‌شود و رس می‌زند؛ یعنی ذرات قند عسل متبلور می‌شود و عسل مانند روغن نباتی سفت مي شود.
2. مزه کردن: عسل طبیعی علاوه بر شیرینی خاص، دارای طعم ویژه‌ای است که عسل‌های مصنوعی فاقد این نوع مزه هستند. لذا افراد می‌توانند بر اساس طعم عسل، درجه خلوص آن را تشخیص دهند. توجه کنید که عسل مصنوعی بیشتر مزه شیرینی شکر می‌دهد تا مزه خالص عسل.
3. عطر و بوی طبیعی: اگر درپوش عسل مدتی بسته باشد، هنگام باز کردن درپوش، بو و رایحه مطبوع عسل طبیعی را می‌توانید استشمام کنید.
4. آب شدن در دهان: عسل طبيعي به سرعت در دهان آب مي‌شود و پس از مصرف ايجاد انرژي مي‌كند، در حالي كه عسل غيرطبيعي طعم آبنبات مي‌دهد.
5. هنگام خرید عسل به پروانه‌های بهداشتی صادره از سازمان دامپزشکی کشور، پروانه بسته‌بندی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا پروانه استاندارد توجه کنید.

نظرات

نظر خود را بنویسید